2024. január 24., szerda

Két kép Mechelenről


A napokban szembejött velem ez a(z első) kép, amely a belgiumi Mechelen (franciául Malines) városka főterét ábrázolja 1890-ben. Ez eszembe juttatta, hogy két évvel ezelőtt (2021 májusában) én is jártam ott és készítettem egy fotót nagyjából hasonló látószögből. Gondoltam, egymás mellé illesztem a két képet, íme!
Ahogy láthatjátok, már a városkép miatt is érdemes ellátogatni Mechelen/Malines-be. Hogy legyen további okotok felkeresni, mutatok még két nevezetességet, ami eszembe jut róla:
- A város a 14-16. században Burgundi Németalföld központja volt, reneszánsz palotájában nevelkedett - nagynénjük, Ausztriai Margit szárnyai alatt - a későbbi V. Károly német-római császár és testvére, a magyar királyné Habsburg (Magyarországi) Mária. E palota ma múzeum és a főtértől csak pár lépésnyire található.
- A képek hátterében látható Szent Rumbold (:-)) Katedrális kórusiskolájában énekelt a nagy német zeneszerző, Ludwig Van Beethoven (németalföldi) nagyapja. A katedrális tornyába felmászva madártávlaból belátható az egész környék.
És ez még nem minden: begina-udvar (ezekről majd még írok), 8 történelmi templom korabeli festményekkel, V. Károly legkedvesebb söre, városháza... Szóval, meglátjátok, bár sokkal kevésbé ismert, mint flandria híres turistacsalogató városai (Brugge, Antwerpen, Gent), Mechelen/Malines maga is egy kis csoda!
UNESCO világörökségi helyszín, Brüsszeltől autóval/vonattal alig fél óra.


Mechelen 1890-ban - Kép forrása: La Belgique d'autrefois

Mechelen 2021-ben - Fotó: Kíváncsi Utazó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése